Rynek bankowo艣ci internetowej gotowy na lepsze zabezpieczenia

Wed艂ug badania opublikowanego niedawno przez RSA Security, a偶 91% klient贸w bankowo艣ci online wymieni艂oby swoje stare loginy i has艂a na nowsze metody ochrony. Dzia艂ania zmierzaj膮ce do poprawy bezpiecze艅stwa maj膮 du偶e poparcie: 69% respondent贸w chce, aby ich bank stosowa艂 "silniejsze" mechanizmy uwierzytelniania.

Klienci uwa偶aj膮, 偶e bezpiecze艅stwo nie powinno ogranicza膰 si臋 tylko do logowania - 82% os贸b korzystaj膮cych z us艂ug bankowych, chce, aby ich instytucje finansowe sprawdza艂y sesje online pod k膮tem oznak "z艂o艣liwej" aktywno艣ci z zewn膮trz. Ponad po艂owa respondent贸w (51%) uwa偶a, 偶e ich bank powinien si臋 z nimi skontaktowa膰, je艣li wykryje co艣 podejrzanego. Badanie wskazuje r贸wnie偶 na znaczny spadek zaufania do internetowych serwis贸w finansowych - ponad po艂owa respondent贸w twierdzi艂a, 偶e prawdopodobnie nie zarejestrowa艂aby si臋 do systemu bankowo艣ci online, a 44% mia艂o wi臋ksze obawy odno艣nie z艂o艣liwych atak贸w (wy艂膮czaj膮c phishing).

Wyniki tego badania s膮 sprzeczne z innym badaniem, przeprowadzonym na zlecenie brytyjskiego giganta bankowego Lloyds TSB, kt贸re wykaza艂o, 偶e 68% Brytyjczyk贸w przesz艂o na bankowo艣膰 online (w 2005 roku odsetek ten wynosi艂 zaledwie 18%). To zaskakuj膮ce "wotum zaufania" mo偶na wyja艣ni膰 tym, 偶e Brytyjczycy s膮 mniej 艣wiadomi zagro偶e艅 bezpiecze艅stwa ni偶 Amerykanie. Wskazuje na to cho膰by fakt, 偶e tylko 69% respondent贸w w Wielkiej Brytanii (w por贸wnaniu z 83% Amerykan贸w) wie co oznacza termin "phishing".

殴r贸d艂o:
Computerworld.com.au
Finance Daily
IT Pro