E-mail od banku wzi臋to za wiadomo艣膰 phishingow膮
Interesuj膮ce jest to, 偶e polityka bezpiecze艅stwa banku przypomina u偶ytkownikom, 偶e "Citibank nigdy nie wysy艂a swoim klientom e-maili w celu zweryfikowania danych osobowych i/lub informacji o koncie". Ostrzega r贸wnie偶, 偶e osoby korzystaj膮ce z bankowo艣ci internetowej powinny lekcewa偶y膰 i zg艂asza膰 wiadomo艣ci e-mail, kt贸re prosz膮 o podanie informacji dotycz膮cych klienta, 艂膮cznie z osobistymi numerami identyfikacyjnymi lub szczeg贸艂ami dotycz膮cymi konta. Jednak wed艂ug ZDNet, przedstawiciel Citibanku w Australii utrzymuje, 偶e wiadomo艣膰 ta nie by艂a sprzeczna z zaleceniami banku odno艣nie bezpiecze艅stwa. Ma on s艂uszno艣膰 w tym sensie, 偶e wiadomo艣膰 nie podawa艂a u偶ytkownikom bezpo艣redniego odno艣nika do strony rejestracyjnej. Zamiast tego, Citibank prosi艂 swoich klient贸w, aby w celach bezpiecze艅stwa sami wpisali adres strony.
W 艣wiecie, w kt贸rym bankowo艣膰 elektroniczna i transakcje internetowe staj膮 si臋 powszechnym zjawiskiem - tak samo niestety jak oszustwa dotycz膮ce bankowo艣ci internetowej, takie jak phishing - jest ca艂kiem zrozumia艂e, 偶e podobne incydenty b臋d膮 si臋 zdarza膰. Wed艂ug najnowszego badania przeprowadzonego w Stanach Zjednoczonych, w 2006 roku ameryka艅scy klienci stracili 2,8 miliard贸w dolar贸w na skutek oszustw phishingowych, a wiadomo艣膰 phishingow膮 otrzyma艂o w ci膮gu ostatnich 12 miesi臋cy 109 milion贸w u偶ytkownik贸w w Stanach Zjednoczonych. Wyniki bada艅 firmy Gartner wskazuj膮 r贸wnie偶, 偶e scammerzy internetowi przeprowadzaj膮 coraz bardziej wyrafinowane ataki. Dlatego pr臋dzej czy p贸藕niej musia艂o doj艣膰 do tego, 偶e legalna wiadomo艣膰 od banku zosta艂a omy艂kowo potraktowana jako oszuka艅cza wiadomo艣膰, szczeg贸lnie 偶e u偶ytkownik贸w nieustannie ostrzega si臋, aby zachowywali ostro偶no艣膰 i czujno艣膰.
殴r贸d艂o:![]() ![]() ![]() |