Brytyjscy konsumenci zostali ostrze偶eni o nowym rodzaju oszustwa internetowego

Brytyjscy urlopowicze zostali ostrze偶eni o nowym oszustwie internetowym, kt贸re polega na podst臋pnym sk艂anianiu ludzi do kupowania nieistniej膮cych bilet贸w i wczas贸w. Jak informuje Association of British Travel Agents (ABTA), powstaje wiele stron internetowych, kt贸re wykorzystywane s膮 do oszustw. Organizacja szacuje, 偶e ofiar膮 nowego oszustwa pad艂o oko艂o 3 tys. os贸b.

Incydenty bada ju偶 Metropolitan Police. Klientom zaleca si臋, aby podczas zamawiania wakacji online zachowali ostro偶no艣膰. Jest to zaledwie ostatnia ods艂ona tocz膮cej si臋 walki z cyberprzest臋pczo艣ci膮, kt贸ra wkracza na coraz to nowe obszary dzia艂alno艣ci. "Wakacyjne" oszustwo internetowe wzorowane by艂o prawdopodobnie na nowych i bardziej zaawansowanych atakach typu phishing, poprzez kt贸re przest臋pcy nauczyli si臋 tworzy膰 niezwykle przekonuj膮ce podr贸bki legalnych stron internetowych, aby zwabi膰 niczego niepodejrzewaj膮cych u偶ytkownik贸w. Pozwoli艂o im to zarobi膰 setki tysi臋cy funt贸w.

"Wakacyjne" oszustwo internetowe, stanowi膮ce nowy rodzaj ataku, okaza艂o si臋 tego lata skuteczne w Australii. Jeszcze w lipcu w艂adze australijskie ostrzega艂y konsument贸w o wyszukanym oszustwie, kt贸re polega na tym, 偶e fa艂szywe biuro podr贸偶y "udaje" rzeteln膮 firm臋 oferuj膮c膮 tanie bilety. Klienci zamawiaj膮 za jej po艣rednictwem bilety, otrzymuj膮c potwierdzenie drog膮 elektroniczn膮. Jednak zakup zamawianego biletu dokonywany jest przy u偶yciu fa艂szywych lub skradzionych kart kredytowych przez cyberprzest臋pc贸w dzia艂aj膮cych zza granicy. Przyn臋t臋 chwyci艂o kilka os贸b, jednak w艂adze australijskie uwa偶aj膮, 偶e ofiar mo偶e by膰 o wiele wi臋cej, ale s膮 zbyt zak艂opotane, 偶eby to zg艂osi膰.

殴r贸d艂o:
ABC
Reuters UK