Szybko ro艣nie poziom cyberprzest臋pczo艣ci w Hiszpanii
Lipiec i sierpie艅 nie s膮 ju偶 tradycyjnymi miesi膮cami urlopowymi w Hiszpanii. Przynajmniej nie dla cyberprzest臋pc贸w, kt贸rzy dzia艂aj膮 w tym kraju. W ramach nowej inicjatywy maj膮cej na celu zwi臋kszenie bezpiecze艅stwa internetowego, kt贸ra zosta艂a zapocz膮tkowana kilka tygodni temu, otrzymano ju偶 ponad 8000 skarg. Tylko w pierwszym tygodniu w kampanii "nomasfraude" zebrano 5000 skarg od u偶ytkownik贸w, z kt贸rych 80% dotyczy艂o oszustw typu phishing. Liczba atak贸w wzros艂a o 70% w stosunku do tego samego okresu w zesz艂ym roku. Uwa偶a si臋, 偶e w tym roku oszu艣ci wykorzystuj膮 miesi膮ce letnie do przeprowadzania wi臋kszej liczby atak贸w, poniewa偶 w te wakacje wi臋cej os贸b przebywa w domu, surfuj膮c po Internecie. To z kolei prowadzi do wi臋kszej liczby wysy艂anych skarg.
U偶ytkownicy w Hiszpanii zostali r贸wnie偶 ostrze偶eni o nowych rodzajach atak贸w, kt贸re nie odpowiadaj膮 typowemu schematowi przeprowadzania oszustw typu phishing. Hiszpa艅scy scammerzy dogonili ju偶 swoich „koleg贸w po fachu” z innych pa艅stw pod wzgl臋dem wykorzystywania nowych metod, polegaj膮cych mi臋dzy innymi na proszeniu ofiar, aby zadzwoni艂y na fa艂szyw膮 „telefoniczn膮 lini臋 bankow膮”. Jest to pr贸ba zaskoczenia tych u偶ytkownik贸w, kt贸rzy zostali ju偶 ostrze偶eni przed tradycyjn膮 metod膮 wykorzystywania fa艂szywych stron WWW instytucji finansowych. Now膮 kampani臋 popiera rz膮d hiszpa艅ski, policja, Association of Internet Users, jak r贸wnie偶 banki i inne instytucje.
殴r贸d艂o:![]() ![]() |