Klienci bank贸w internetowych z Afryki Po艂udniowej ofiarami oszust贸w
Przedstawiciele trzech bank贸w potwierdzili, 偶e nast膮pi艂o naruszenie bezpiecze艅stwa i opisywane incydenty rzeczywi艣cie mia艂y miejsce. Przest臋pcy znale藕li spos贸b, aby w艂ama膰 si臋 do system贸w bankowych, uzyska膰 dost臋p do kont i przela膰 艣rodki na konta prepaid telefon贸w kom贸rkowych. W wyniku kradzie偶y ucierpieli u偶ytkownicy bankowo艣ci internetowej.
Wszystkie trzy banki utrzymuj膮, 偶e incydenty nie by艂y ze sob膮 powi膮zane, obieca艂y jednak przyspieszy膰 prowadzone dochodzenia. Spos贸b dokonywania kradzie偶y - za ka偶dym razem kradziono stosunkowo niewielkie sumy, kt贸rymi zasilano konta telefon贸w kom贸rkowych - wskazuje, 偶e sprawcami nie mog艂a by膰 grupa przest臋pcza dzia艂aj膮ca na wi臋ksz膮 skal臋. Przedstawiciele banku Absa podejrzewaj膮, 偶e klienci padli ofiar膮 zainstalowanego na ich komputerach z艂o艣liwego programu rejestruj膮cego znaki wprowadzane z klawiatury. R贸wnie偶 przedstawiciel Standard Banks twierdzi, 偶e okradzeni klienci "艣wiadomie lub nie艣wiadomie" ujawnili dane dotycz膮ce swoich kont i hase艂 bankowych.
殴r贸d艂o:![]() |