Spam ch臋tniej 艂ykamy w pi膮tek
Badanie zosta艂o przeprowadzone na ogromn膮 skal臋. W ci膮gu ca艂ego roku kalendarzowego 2005 zebrano dane od 4 000 organizacji, obejmuj膮ce 230 000 wysy艂ek i 2,7 miliard贸w rozes艂anych wiadomo艣ci e-mail. Przez d艂ugi czas spam uwa偶any by艂 przez u偶ytkownik贸w Internetu i poczty elektronicznej za jedno z najbardziej denerwuj膮cych zjawisk w Sieci. W艂a艣nie dlatego firmy wysy艂aj膮ce wiadomo艣ci marketingowe za po艣rednictwem poczty elektronicznej chc膮 podkre艣li膰, 偶e dzia艂aj膮 legalnie. Jednak badanie wykaza艂o, 偶e tylko 40% takich wiadomo艣ci jest otwieranych, co oznacza, 偶e wi臋kszo艣膰 os贸b woli od razu je skasowa膰 albo skorzysta膰 z filtru antyspamowego. Interesuj膮ce jest to, 偶e chocia偶 niechciane wiadomo艣ci wywo艂uj膮 tak powszechn膮 irytacj臋, w 2005 roku tylko oko艂o 0,25% u偶ytkownik贸w skorzysta艂o z mo偶liwo艣ci skre艣lenia ich z listy mailingowej. Mo偶e to 艣wiadczy膰 o tym, 偶e wi臋kszo艣膰 os贸b traktuje obecnie spam i niechciane wiadomo艣ci e-mail jako naturaln膮 cz臋艣膰 Internetu, a nie zjawisko, z kt贸rym nale偶y walczy膰.
Z badania wynika, 偶e ogromna wi臋kszo艣膰 wiadomo艣ci e-mail b臋d膮cych cz臋艣ci膮 kampanii marketingowych wysy艂ana jest w dni robocze: 92% wszystkich wiadomo艣ci zosta艂o wys艂anych mi臋dzy poniedzia艂kiem a pi膮tkiem. Z drugiej strony, mimo 偶e odsetek wiadomo艣ci wysy艂anych w niedziele wynosi tylko 3%, to w艂a艣nie w ten dzie艅 najcz臋艣ciej klikamy zawarte w nich odno艣niki do reklam. Prawdopodobnie wynika to z faktu, 偶e u偶ytkownicy ch臋tniej b臋d膮 klikali odno艣niki w dni, w kt贸re otrzymuj膮 mniej spamu, czyli w weekend. Teori臋 t膮 potwierdzaj膮 r贸wnie偶 wyniki wskazuj膮ce na to, 偶e mniejsze listy mailingowe przek艂adaj膮 si臋 na wi臋kszy odsetek otwieranych wiadomo艣ci i klikanych odno艣nik贸w. Oznacza to, 偶e wiadomo艣ci marketingowe wysy艂ane poczt膮 elektroniczn膮 oka偶膮 si臋 skuteczniejsze, je艣li b臋d膮 bardziej spersonalizowane i zostan膮 wys艂ane w dni, w kt贸re ilo艣膰 otrzymywanego spamu jest najmniejsza.
殴r贸d艂o:![]() ![]() |