Podszywanie si臋 pod kogo艣 innego
Jeden z problem贸w dotyczy znalezienia sposobu na to, 偶eby u偶ytkownicy mogli by膰 identyfikowani w Sieci, a jednocze艣nie zabezpieczeni przed kradzie偶膮 to偶samo艣ci. W zesz艂ym tygodniu wybuch艂 g艂o艣ny skandal w zwi膮zku z masow膮 kradzie偶膮 korea艅skich numer贸w to偶samo艣ci. Zosta艂y one wykorzystane do rejestracji w serwisach gier online oferowanych przez NCSoft, najwi臋kszego korea艅skiego tw贸rc臋 gier. W tym przypadku chodzi艂o o gry Lineage oraz Lineage 2, kt贸re maj膮 w sumie 3 miliony abonent贸w, a w godzinach szczytu gra w nie nawet 100 tysi臋cy os贸b.
W Korei u偶ytkownicy gier musz膮 poda膰 swoje nazwisko i 13-cyfrowy numer to偶samo艣ci. Numer to偶samo艣ci, stosowany ju偶 od 40 lat, zawiera zakodowane informacje osobowe, takie jak data urodzenia oraz p艂e膰. Wed艂ug korea艅skich specjalist贸w ds. bezpiecze艅stwa internetowego, przeci臋tny Korea艅czyk korzysta z 27 r贸偶nych serwis贸w internetowych, z kt贸rych wi臋kszo艣膰 偶膮da podania numeru to偶samo艣ci podczas rejestracji. W grudniu i styczniu skradziono ponad 200 tysi臋cy numer贸w ID z serwisu internetowego, prawdopodobnie ze strony sklepu lub aukcji internetowej. Numery te zosta艂y p贸藕niej wykorzystane do za艂o偶enia darmowych, pr贸bnych kont w serwisach z grami. Uwa偶a si臋, 偶e konta te zosta艂y utworzone przez tzw. farmy (ang. gaming farms) w celu zarobienia pieni臋dzy. Farmy te sk艂adaj膮 si臋 zazwyczaj z nisko op艂acanych robotnik贸w, kt贸rzy siedz膮c przed komputerami wykonuj膮 powtarzaj膮ce si臋 czynno艣ci, aby "wyprodukowa膰" przedmioty w wirtualnych 艣wiatach. Przedmioty te s膮 nast臋pnie odsprzedawane graczom w innych grach za prawdziwe pieni膮dze.
Korea艅ski rz膮d skrytykowa艂 ju偶 korea艅skich dostawc贸w us艂ug internetowych za 偶膮danie numeru to偶samo艣ci przy rejestracji, a Ministerstwo Informacji i Komunikacji zapowiedzia艂o sankcje. Urz臋dnicy pa艅stwowi obiecali r贸wnie偶 sprawdzenie spo艂eczno艣ci internetowej pod k膮tem potencjalnych przypadk贸w naruszenia bezpiecze艅stwa i ujawnienia poufnych informacji osobowych. Firmy niech臋tnie przejd膮 na inny system weryfikacji to偶samo艣ci, g艂贸wnie dlatego 偶e stworzenie nowych baz danych wi膮za艂oby si臋 z powa偶nymi kosztami. Chocia偶 jeszcze wiele spraw zwi膮zanych z bezpiecze艅stwem wymaga rozwi膮zania, Korea pr贸buje znale藕膰 r贸wnowag臋 mi臋dzy rozwijaj膮c膮 si臋 spo艂eczno艣ci膮 internetow膮 a konieczno艣ci膮 lepszej ochrony poufnych danych online.
殴r贸d艂o:![]() ![]() |