Amerykanie boj膮 si臋 cyberprzest臋pczo艣ci
Inne wyniki badania s膮 r贸wnie zaskakuj膮ce i ma艂o optymistyczne dla us艂ug online wi膮偶膮cych si臋 z transakcjami finansowymi, je艣li bezpiecze艅stwo pozostanie na dotychczasowym poziomie. Ponad 70% respondent贸w kupuj膮cych przez Internet ma zamiar dokonywa膰 zakup贸w w sprawdzonym sklepie internetowym. Jednak ponad po艂owa os贸b obawia si臋 lub powa偶nie obawia si臋 kupowa膰 w nieznanych wcze艣niej sklepach. Jedna trzecia respondent贸w ma obawy odno艣nie bankowo艣ci online.
W konsekwencji 75% respondent贸w na w艂asn膮 r臋k臋 podejmuje dzia艂ania maj膮ce zapewni膰 im bezpiecze艅stwo. Na przyk艂ad 70% kupuj膮cych przez Internet korzysta tylko ze stron, kt贸re posiadaj膮 widoczne zabezpieczenia, podczas gdy 64% os贸b nie dokonuje transakcji online, je艣li nie mog膮 jej przeprowadzi膰 z w艂asnego komputera. Opr贸cz tego, po艂owa ankietowanych nie u偶ywa otwartych sieci bezprzewodowych w miejscach publicznych, 38% nie korzysta z bankowo艣ci online, a 37% nie ujawnia online danych dotycz膮cych ich kart kredytowych. Inni posun臋li si臋 jeszcze dalej: 18% zrezygnowa艂o z p艂acenia rachunk贸w online, natomiast 16% - z gier online.
Zaawansowani technologicznie klienci zmieniaj膮 spos贸b korzystania z technologii. Wielu chce si臋 w ten spos贸b chroni膰 przed kradzie偶膮 to偶samo艣ci; taki pow贸d poda艂o 43% ankietowanych. Inni 偶膮daj膮 wi臋kszego bezpiecze艅stwa, poniewa偶 obawiaj膮 si臋 utraty swoich pieni臋dzy (24%) lub zmniejszenia wiarygodno艣ci kredytowej (13%).