Brytyjskie banki b臋d膮 musia艂y zwi臋kszy膰 poziom zabezpieczenia przed oszustwami online
Wraz z rozwojem technologii szkodliwi u偶ytkownicy staj膮 si臋 coraz bardziej zorientowani na osi膮gni臋cie korzy艣ci finansowych. Wy艂oni艂y si臋 zorganizowane grupy cyberprzest臋pc贸w, kt贸re posiadaj膮 艣ci艣le okre艣lone role i strategie. Z drugiej strony, klienci pozostaj膮 w tyle. Badania przeprowadzone dla Financial Services Authority ukazuj膮, 偶e 95% u偶ytkownik贸w posiada oprogramowanie antywirusowe zainstalowane na komputerach, za pomoc膮 kt贸rych uzyskuj膮 dost臋p do kont online. Jednak a偶 30% respondent贸w nie wiedzia艂o, kiedy ostatnio uaktualnili to oprogramowanie, nie zrobili tego od co najmniej miesi膮ca lub wcale.
Wielu klient贸w uwa偶a艂o, 偶e to bank chroni ich pieni膮dze przed z艂o艣liwymi programami. Prawie po艂owa ankietowanych twierdzi艂a, 偶e za bezpiecze艅stwo internetowe bankowo艣ci elektronicznej odpowiada instytucja finansowa. Jednak stosunkowo niskie straty spowodowane przest臋pstwami tego typu nie zach臋caj膮 bank贸w do zwi臋kszenia bezpiecze艅stwa. W ka偶dym razie nie jest to standardowa praktyka. Jednym z nielicznych przyk艂ad贸w podejmowania dzia艂a艅 w tej dziedzinie jest Lloyds TSB, kt贸ry wprowadzi艂 na pr贸b臋 system oparty na tokenach podobny do technologii RSA Security's SecurID. Jednak banki b臋d膮 musia艂y zrobi膰 wi臋cej, aby promowa膰 bezpieczne korzystanie z ich us艂ug w艣r贸d klient贸w, kt贸rzy s膮 zaniepokojeni t膮 kwesti膮, ale nie posiadaj膮 wystarczaj膮cych informacji, aby mogli podj膮膰 niezale偶ne dzia艂ania.
殴r贸d艂o:![]() ![]() |