Walka ze spamem przynosi pozytywne rezultaty - wynika z raportu przeprowadzonego przez Amerykan贸w
Zanim podj臋to te dzia艂ania, wszystko wskazywa艂o na to, 偶e globalny problem spamu osi膮gnie niewyobra偶alnie ogromne rozmiary. Niekt贸rzy twierdzili nawet, 偶e spam mo偶e przy膰mi膰 potencjalne korzy艣ci e-maila jako formy komunikacji. Jednak raport nie potwierdza tych obaw. Ilo艣膰 wysy艂anego spamu pozostaje na tym samym poziomie, u偶ytkownicy natomiast otrzymuj膮 go ju偶 w nieco mniejszych ilo艣ciach. Odnosi si臋 to nie tylko do Stan贸w Zjednoczonych, ale r贸wnie偶 do innych pa艅stw, 艂膮cznie z Kanad膮 i Finlandi膮. To z kolei zwi臋kszy艂o tolerancj臋 u偶ytkownik贸w wobec spamu.
Jednocze艣nie mo偶na zaobserwowa膰 pewne mniej pozytywne zmiany w sposobie dzia艂ania spamer贸w. Federalna Komisja Handlu donosi, 偶e coraz wi臋cej spamu zawiera teraz dodatkowy element w postaci z艂o艣liwego programu. Oznacza to, 偶e spam nale偶y ju偶 traktowa膰 jako zagro偶enie, a nie tylko jako co艣, co jest irytuj膮ce.
Federalna Komisja Handlu proponuje tr贸jstronne podej艣cie do zwalczania tego zagro偶enia. Po pierwsze, nale偶y wprowadzi膰 nowe przepisy prawne, u艂atwiaj膮ce 艣ledzenie 藕r贸de艂 niechcianych wiadomo艣ci, nawet poza granicami Stan贸w Zjednoczonych. Po drugie, powinno si臋 nadal rozwija膰 i usprawnia膰 technologi臋 antyspamow膮, szczeg贸lnie w obszarze uwierzytelniania na poziomie domeny. Po trzecie i by膰 mo偶e najwa偶niejsze, trzeba zwi臋kszy膰 wysi艂ki, aby u艣wiadomi膰 u偶ytkownikom, czym jest spam i jak mo偶na si臋 przed nim broni膰.
殴r贸d艂o:![]() ![]() |