Ameryka艅scy konsumenci chc膮 lepszej ochrony online
Jednocze艣nie wygl膮da na to, 偶e wi臋kszo艣膰 os贸b w Stanach Zjednoczonych jest zgodnych co do tego, 偶e sieci dzia艂aj膮 obecnie dobrze (przyznaj膮c 7 punkt贸w na 10). Jednak g艂贸wnym problemem jest wci膮偶 bezpiecze艅stwo sieci: jedynie 30% doros艂ych badanych uwa偶a, 偶e sieci s膮 wystarczaj膮co bezpieczne, aby przyzna膰 7 punkt贸w na 10.
Je艣li chodzi o zaufanie do zakup贸w online, wyniki s膮 jeszcze bardziej zatrwa偶aj膮ce. W dobie wzrastaj膮cej sprzeda偶y za po艣rednictwem Internetu opinia publiczna wydaje si臋 by膰 podzielona w kwestii bezpiecze艅stwa danych: 48% doros艂ych Amerykan贸w wci膮偶 unika kupowania towar贸w i korzystania z us艂ug online ze strachu przed kradzie偶膮 ich informacji.
Inne badanie, przeprowadzone w listopadzie przez TNS dla TRUSTe - organizacj臋 niedochodow膮 zajmuj膮c膮 si臋 promowaniem prywatno艣ci online - r贸wnie偶 zwraca uwag臋 na obawy Amerykan贸w zwi膮zane z zakupami online. Rezultaty sonda偶u online ukazuj膮, 偶e chocia偶 78% u偶ytkownik贸w Internetu planowa艂o zakupy online, a偶 69% z nich by艂o 艣wiadomych potencjalnych zagro偶e艅 i z powodu obaw o bezpiecze艅stwo zamierza艂o ograniczy膰 zakupy w tej formie. Jako g艂贸wne czynniki ograniczenia lub rezygnacji z zakup贸w online wymieniano: kradzie偶 to偶samo艣ci (49%), spam b臋d膮cy skutkiem zakup贸w online (39%), kradzie偶 kart kredytowych (39%), spyware (38%), preferowanie ogl膮dania zakupionego produktu w konwencjonalnym sklepie (35%).
殴r贸d艂o:![]() ![]() |