T-Virus chwytem reklamowym
CE Europe, filia jednej z firm japo艅skich, wymy艣li艂a ten chwyt reklamowy w celu promowania wypuszczonej niedawno na rynek gry Resident Evil: Outbreak. Cz臋艣ci膮 kampanii promocyjnej jest strona WWW, z kt贸rej u偶ytkownicy mog膮 wysy艂a膰 nieoczekiwane wiadomo艣ci SMS. Wiadomo艣膰 informuje odbiorc臋, 偶e jego telefon kom贸rkowy zosta艂 zainfekowany i je艣li chce uzyska膰 wi臋cej informacji, powinien odwiedzi膰 stron臋 firmy.
Ci spo艣r贸d odwiedzaj膮cych stron臋, kt贸rzy wy艣l膮 najwi臋cej wiadomo艣ci lub spowoduj膮 najwi臋ksze zamieszanie, dostan膮 punkty. Im wi臋cej punkt贸w u偶ytkownik zbierze, tym wi臋ksze ma szanse na wygranie nagrody w postaci limitowanej serii produkt贸w Resident Evil.
W komunikacie prasowym CE Europe przyzna艂a, 偶e 'kampania wirusowa' jest chwytem marketingowym. Firma mia艂a prawdopodobnie nadziej臋, 偶e metoda poczty pantoflowej przyniesie jej zyski. Jednak, kilku u偶ytkownik贸w telefon贸w kom贸rkowych na tyle zaniepokoi艂o si臋 otrzymanymi wiadomo艣ciami, 偶e skontaktowali si臋 z producentami oprogramowania antywirusowego. Jak ka偶dy wirus 偶art, T-Virus oznacza strat臋 czasu i zasob贸w u偶ytkownik贸w.
殴r贸d艂o:
TheRegister