Tylko 2 na 5 organizacji wykorzystuje efektywne technologie ochrony przed zagro偶eniami korporacyjnymi

Konieczno艣膰 ochrony przed niechcian膮 korespondencj膮 i szkodliwym oprogramowaniem traktowana jest obecnie przez wi臋kszo艣膰 firm jako co艣 oczywistego. Z danych zgromadzonych w listopadzie 2012 roku przez Kaspersky Lab oraz agencj臋 analityczn膮 B2B International wynika, 偶e 82% firm na ca艂ym 艣wiecie zaimplementowa艂o ochron臋 przed szkodliwym oprogramowaniem, podczas gdy 80% wykorzystuje technologie antyspamowe. Jednak bior膮c pod uwag臋 to, 偶e cyberprzest臋pcy wykorzystuj膮 coraz bardziej wyrafinowane techniki kradzie偶y informacji, niezb臋dne s膮 dodatkowe narz臋dzia ochrony.

Zakres dzisiejszej aktywno艣ci cyberprzest臋pczej jest naprawd臋 imponuj膮cy: ka偶dego dnia eksperci z Kaspersky Lab wykrywaj膮 艣rednio 200 000 nowych szkodliwych program贸w, a ponad 70% wszystkich wiadomo艣ci e-mail stanowi spam. To oznacza, 偶e rozwi膮zania oferuj膮ce ochron臋 przed tymi zagro偶eniami s膮 niezb臋dne i dlatego stosuje je ponad 80% firm.

Jednocze艣nie nale偶y zauwa偶y膰, 偶e cyberprzest臋pcy w coraz wi臋kszym stopniu stawiaj膮 na jako艣膰 a nie na ilo艣膰 swojego szkodliwego oprogramowania. W 2012 roku du偶e firmy stanowi艂y cel atak贸w ukierunkowanych na infrastruktury IT. Podczas takich atak贸w zaawansowani cyberprzest臋pcy wykorzystuj膮 wszystkie dost臋pne metody, w tym socjotechnik臋 i exploity atakuj膮ce nieznane jeszcze luki w zabezpieczeniach (zero-day). Wiele z takich narz臋dzi jest r贸wnie偶 wykorzystywanych w wyrafinowanych atakach masowych na u偶ytkownik贸w indywidualnych i firmy.

Tradycyjne technologie antywirusowe nie s膮 tworzone w celu zapewnienia ochrony przed z艂o偶onym szkodliwym oprogramowaniem, a tym samym przed atakami ukierunkowanymi. Niezb臋dny poziom bezpiecze艅stwa mo偶na osi膮gn膮膰 jedynie poprzez wykorzystywanie dodatkowych technologii ochrony (szyfrowanie, automatyczne zapobieganie exploitom, kontrola systemu, emulator skrypt贸w itd.) oraz ograniczenie dzia艂a艅, kt贸re nie s膮 bezpo艣rednio zwi膮zane z zadaniami pracownika (kontrola dost臋pu do sieci korporacyjnej, urz膮dze艅, aplikacji i internetu).

Jednak wyniki badania przeprowadzonego przez B2B International nie napawaj膮 optymizmem: tylko nieco ponad jedna trzecia badanych szyfruje dane korporacyjne, jedynie 43% wykorzystuje systemy przeznaczone do wykrywania atak贸w na infrastruktur臋 IT, a 15% nie jest 艣wiadomych istnienia takich system贸w lub nie jest zainteresowanych wykorzystywaniem ich. Mniej ni偶 po艂owa badanych firm kontroluje wykorzystywanie zewn臋trznych narz臋dzi i aplikacji os贸b trzecich, a tylko 55% stosuje technologi臋 kontroli dost臋pu do sieci (NAC). Jednocze艣nie mo偶na zauwa偶y膰 pewien pozytywny trend: oko艂o jedna pi膮ta badanych firm planuje zaimplementowa膰 w tym roku jedn膮 lub wi臋cej powy偶szych technologii. Firmy te mog膮 by膰 zainteresowane zintegrowanym rozwi膮zaniem korporacyjnym Kaspersky Lab - platform膮 Kaspersky Endpoint Security for Business, kt贸ra zawiera najbardziej zaawansowane technologie i narz臋dzia zapewniaj膮ce ochron臋 przed cyberzagro偶eniami.

Platforma Kaspersky Endpoint Security for Business oferuje wszechstronn膮 ochron臋 dla wszystkich w臋z艂贸w w korporacyjnej infrastrukturze IT, 艂膮cznie z serwerami, stacjami roboczymi i urz膮dzeniami mobilnymi (w tym prywatnymi urz膮dzeniami pracownik贸w). Modu艂owa struktura platformy zapewnia niezb臋dn膮 elastyczno艣膰, kt贸ra pozwala dzia艂om IT wybra膰 tylko wymagane technologie ochrony, co przyczynia si臋 do redukcji koszt贸w zwi膮zanych z bezpiecze艅stwem. Wszystkie rozwi膮zania zawarte w Kaspersky Endpoint Security for Business zosta艂y opracowane przez specjalist贸w z Kaspersky Lab, dlatego wszystkie modu艂y platformy s膮 w pe艂ni kompatybilne ze sob膮. Zapobiega to konfliktom mi臋dzy rozwi膮zaniami i upraszcza ich wdro偶enie. Kolejn膮 zalet膮 platformy jest obs艂uga scentralizowanego zarz膮dzania ochron膮 oferowanego przez konsol臋 administracyjn膮 Kaspersky Security Center. Zapewnia to skoordynowane wsp贸艂dzia艂anie wszystkich komponent贸w Kaspersky Endpoint Security for Business, oferuj膮c skuteczn膮, wszechstronn膮 ochron臋 dla ca艂ej korporacyjnej infrastruktury.

殴ród艂o:
Kaspersky Lab